Phoenix

 
En dröm som jag haft ett bra tag nu är att besöka alla 52 delstater i USA. Kan ta ett tag, det är jag medveten om. Jag vill se så mycket jag bara kan av detta land. Det är liksom som 52 små "länder" i ett land med olika lagar och levnadssätt. Jag vill åtminstone besöka varje stats största stad. Jag är ju då mer av en stadsjänta om man säger så. Det är verkligen en sak som är annorlunda med Arizona och hur jag brukade leva mitt liv i Sverige - här är det natur som gäller, and that's it. Jag saknar en stadskärna att strosa runt i. Avstånden till allt här är stora, man kan inte köpa mjöl utan att behöva sätta sig i en bil först. Phoenix har förvisso en stadskärna men den ligger 35 minuter med bil härifrån (och inte utanför dörren typ, som hemma) och är främst till för kontor, men det finns så klart affärer och restauranger där med. Där är det livat mellan 08:00-17:00 ungefär. När jag behöver lite stadskänsla åker jag dit.

Kommentera här: