Sommar sommar sommar



Klockan är straxt efter 18:00 och solen skiner fortfarande över poolen här nere. Så skönt att det blir ljusare och ljusare. Arizona har egentligen bara två årstider - sommar och vinter - och övergången mellan vinter och sommar är svår att märka av. Det blir liksom varmt över en natt. Jag som gärna vill ha fyra årstider letar efter tecken i naturen för att stilla mitt sinne. Den senaste tiden har det faktiskt slagit ut blommor överallt och det träd som var nakna under vintern (väldigt få) har mer eller mindre fått tillbaka sina blad. Det härligaste är att det doftar sommar när man går utanför dörren. Åh, en annan sak som får mig att längta hem! Älskar maj och juni i Sverige när man känner att solen på allvar börjar värma och det är smockat med blommor och blomdoft vart man än vrider huvudet. Eftersom det redan är 30 grader här försöker jag att inte börja sola mer ordentligt förrän i maj, för det är ju så tråkigt när man hinner tröttna, haha! Så precis som alla andra längtar jag till sommaren just nu (trots att det typ redan är sommar här...). Jag hoppas att det blir en tripp till Kalifornien i sommar. Vill till stranden! Till Los Angeles är det ungefär sex timmars bilfärd härifrån. Roadtrip! Senast jag var dit var sommaren 2010. Tiden går fort!

Kommentera här: