Kaffe

Jag är en riktig kaffeälskare. Kaffedrickandet började på riktigt under universitetstiden. Det hörde liksom till att hämta sig en kopp under morgonens första rast. Jag tyckte alltid att kaffet hjälpte min koncentrationsförmåga och jag kände mig alltid mer allert. Nu var det förvisso bara ett år sedan jag avslutade mina studier men jag saknar faktiskt det sociala morgonkaffet väldigt mycket.

Satt under eftermiddagskoppen idag och surfade runt på nätet. Hittade en rolig hemsida/blogg - 365saker.se. Hemsidan listar en fasligt massa saker man kan sysselsätta sig med, för skojs skull. Artikeln #1074 hette "Drick kaffe", med tillhörande video som jag skrattade gott åt. Författaren skrev just om vilken skillnad kaffet faktiskt gör, hur kaffet liksom väcker en sådan lust i en att bara ta itu med ALLT vad man någonsin tänkt sig att man ska ta itu med. Brukar alltid dricka kaffe innan jag ska göra något viktigt, för att väcka mina sinnen lite. Kaffet här i USA, kan jag meddela för den som inte vet, är inte det godaste som finns om man säger så. Det är en hel del saker man saknar hemifrån när man bor utomlands. När jag får sverigebesök brukar efterfrågningslistan alltid innehålla några paket kaffe. Starbucks i all ära men jag tycker inte att det ens är hälften så gott som svenskt kaffe. Gissa då hur otroligt glad jag blev när jag inne på Walmart här i veckan hittade detta gula paket med bokstäver tryckta i brunt - Gevalia kaffe! Herre gud en sådan lukt- och smakskillnad! Varför har jag inte sett detta tidigare?!

 
 

Kommentera här: