Trix á la Empa

Igår hade jag en sådan där effektiv dag med städning och träning. Idag känner jag mig stel men nöjd. Just i detta nu sitter herrn i huset med en av sina brorsor och kollar på fotboll på TV - USA vs. Mexico. Fotboll är inte direkt min grej så jag underhåller mig med min dator istället.

Vet inte om detta är gamla nyheter eller inte men jag har kommit fram till ett snabbt alternativ till strykning, haha! Hade en blus här imorse som behövde sig en strykning men på grund av tidsbrist tog jag med mig blusen in i badrummet, på galge, och lät fukten från min dusch göra jobbet. När jag duschat klart var blusen slät. Perfekt! Ja, jag duschar rätt varmt ja, haha! Ok, detta kanske inte kan ersätta strykjärnet men det är ju rätt schysst om plaggen kan fixa sig själva, så länge de inte är jätteskrynkliga. Och ja, hemmatrix (får jag kalla det huskur?) är det bästa som finns!
1 NATALIE:

skriven

Känslan att ha nystädat är ju rätt härligt :)

Svar: Ja, visst är det? :)
Emelie

Kommentera här: